Amazon varuje predajcov pred cenovými tvárovými maskami.

Amazon varuje predajcov tretích strán na svojej platforme Marketplace pred prehnaným zvyšovaním cien tvárových masiek uprostred epidémie koronavírusov, ktorá sa neustále rozširuje po celom svete.
Spoločnosť požaduje, aby predajcovia na trhu dodržiavali politiku spravodlivých cien, ktorá je nastavená na ochranu pred „cenovými praktikami, ktoré poškodzujú dôveru zákazníkov“ a ktorá diktuje, že nemôžete stanoviť „cenu za produkt alebo službu, ktorá je výrazne vyššia ako nedávne ceny ponúkané na alebo z Amazonu.“ V dôsledku koronavírusu sa však dopyt po pleťových maskách prudko zvýšil, čo niektorých predajcov viedlo k zvýšeniu cien.Amazon ilustrácia
Káblové správy o tom, že ceny za niektoré z najpopulárnejších možností lekárskych tvárových masiek sa strojnásobili a v niektorých prípadoch dokonca štvornásobili. Zoznam bestsellerov č. 1 pre túto kategóriu, balík 100 tvárových masiek predávaný spoločnosťou Kidirt, je uvedený na 14,99 USD s prepravou 4,99 USD, pretože sa nejaví, že by spĺňal podmienky pre Prime. The Guardian hovorí, že to je štyrikrát, čo stojí produkt pred pár týždňami, pričom cituje údaje z Amazonu.
Drahšie a účinnejšie masky na tvár, ako napríklad respirátorové masky N95, dostávajú tiež cenové dláždenia. Produkty od spoločnosti 3M, jedného z najpopulárnejších výrobcov takýchto masiek, a firmy Honeywell zaznamenávajú štvornásobné ceny, od približne 15 dolárov do viac ako 60 dolárov za balenia po 20 kusoch. Firmy 3M aj Honeywell sa nijakým spôsobom nezúčastňujú, ale spoločnosti kontrolujú ceny stanovené predajcami tretích strán, ktorí môžu masky nakupovať veľkoobchodne a ďalej ich predávať na AZ.Amazon stránka
AZ však s cenami môže urobiť niečo. Firma varovala niektorých predajcov, zdá sa, ale ešte musí vydať zákazy platforiem.
Správy od The Guardian, že cenová politika AZ sa najčastejšie uplatňuje počas prázdnin pre položky, ktoré sú predmetom dopytu, napríklad populárny hračky, a drážkovanie cien počas núdzových situácií alebo globálnych zdravotných kríz, ako je koronavírus, nie je typickou situáciou pre platformu elektronického obchodu.